Μηχανισμός εκβιασμού το θέμα του χρέους για κυβέρνηση και δανειστές

Συνέντευξη στον Νίκο Χατζηνικολάου:

Ακούστε το ηχητικό ΕΔΩ

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και υπεύθυνος οικονομικής πολιτικής, Γιάννης Μηλιός, μίλησε στον realfm 97,8 για το μεγάλο θέμα του χρέους, το ενδεχόμενο νέου μνημονίου, την άποψη Λαφαζάνη για τη δραχμή αλλά και τις Γερμανικές αποζημιώσεις.

«. Η κυβέρνηση εξακολουθεί να θέλει αυτό το πρόγραμμα της λιτότητας, της ιδιωτικοποίησης των πάντων, επομένως προεξοφλεί γιατί δεν θέλει να δώσει οποιαδήποτε μάχη. Αν θέλουμε κούρεμα του χρέους πρέπει να έχουμε μια άλλη κυβέρνηση. Μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο έγιναν περίπου 180 αναδιαρθρώσεις χρέους. Δεν είναι κάτι το εξαιρετικό ή κάτι το εντελώς σπάνιο», σχολίασε αρχικά ο κ. Μηλιός και συνέχισε:

«Για να μπορεί να δανείζεται και ο μικρός και ο μεσαίος επιχειρηματίας από τις διεθνής αγορές με χαμηλό επιτόκιο, πρέπει και το δημόσιο να είναι αξιόχρεο. Μία λύση επιμήκυνσης δεν παρέχει καμία εγγύηση».

«Αν συνεχίσουν αυτές οι πολιτικές θα χρειαστούμε και άλλο δανεισμό θα παραταθεί για πολλά ακόμα χρόνια αυτό το καθεστώς ομηρίας του λαού», πρόσθεσε.

«Δεν θα συμφωνήσω με την άποψη Λαφαζάνη για τη δραχμή. Έχει συζητηθεί πολύ αυτή η άποψη, έχει ηττηθεί, άρα δεν μπαίνει πάνω στο τραπέζι. Αναζητούμε μια λύση που την περιγράφουμε κώδικα, ως η επανίδρυση της Ευρώπης. Βλέπουμε ότι έχουμε ένα κοινό συμφέρων με όλους τους λαούς της Ευρώπης. Δεν θεωρούμε ότι είναι λύση η μία χώρα μετά την άλλη να κλείνεται σε ένα εθνικό νόμισμα. Χρειάζεται μια άλλη πολιτική για όλους τους Ευρωπαίους εργαζόμενους», σχολίασε ακόμα ο κ. Μηλιός.

«Η Ελληνική κυβέρνηση δεν έχει θέσει το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων με τον τρόπο που έπρεπε να το έχει θέσει. Το χρέος αυτό δεν διαγράφεται. Ιδίως το αναγκαστικό δάνειο είναι αδύνατον να μην διεκδικηθεί», σχολίασε μεταξύ άλλων για της Γερμανικές αποζημιώσεις και πρόσθεσε:
«Είναι θέμα πολιτικής βούλησης και διεθνούς συσχετισμού. Υπάρχουν στην Ευρώπη και πολίτες και κυβερνήσεις που θα στηρίξουν αυτές τις αξιώσεις».

Comments are closed.